FrisValley doet mee aan campagne NIX zonder ID

Help je mee? Toon je ID!

FrisValley, het regionale alcoholmatigingsproject van acht gemeenten in Regio FoodValley, doet in mei mee aan de landelijke campagne NIX zonder ID. Van 17 mei tot en met 1 juni vraagt FrisValley aandacht voor het spontaan tonen van het ID bij de aankoop van alcohol en tabak; in de horeca, in supermarkten en bij sportverenigingen.

Jonge kopers van drank of sigaretten hebben (nog) niet altijd hun ID bij de hand. Voor verkopers in supermarkten, slijterijen, (sport)kantines, horeca, tankstations en tabakszaken is het moeilijk om de juiste leeftijd van jonge kopers in te schatten. Jongeren worden tijdens de campagne NIX zonder ID opgeroepen uit zichzelf hun ID te laten zien bij de aankoop van alcohol en tabak.

Over FrisValley

FrisValley is het regionale alcoholmatigingsproject van de FoodValley-gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen. Onder het motto ‘Nog geen 18? Dan geen alcohol!’ wijst FrisValley op de gevaren van te vroeg, te vaak en te veel alcohol.

Samenwerkende gemeenten

samenwerkende%20gemeenten%20Frisvalley_0.jpg